خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/07 - 17:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

بهبود روابط میان تهران و ابوظبی از دامن زدن صهیونیست‌ها به سیاست ایران‌هراسی می‌کاهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بهبود روابط میان ایران و کشورهای همسایه از جمله امارات از نفوذ صهیونیست ها در منطقه و دامن زدن به سیاست ایران هراسی می کاهد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به امارات، گفت: روندی از تنش زدایی میان کشورمان با همسایگانی از جمله عربستان، بحرین، امارات و حتی مصر و اردن در جریان است که به خوبی پیش می رود.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: خوشبختانه بهبود روابط دوجانبه کشورهای حاشیه خلیج فارس با ایران مورد استقبال سران این کشورها قرار دارد و رایزنی های فشرده در این زمینه در حال انجام است.



وی با بیان اینکه تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و غیره میان کشورهای حاشیه خلیج فارس به صلح و ثبات منطقه کمک می کند، ادامه داد: در واقع این کشورها می توانند نیازهایشان را از طریق همکاری های مشترک تامین کند.



این نماینده مردم درمجلس یازدهم افزود: در این میان کشورهای منطقه می توانند از طریق همگرایی نسبت به موضوعات و حتی آینده منطقه نیز تصمیم گیری کنند تا شاهد شکوفایی همه کشورها باشیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد بهبود روابط میان ایران و دیگر کشورها از جمله امارات از نفوذ صهیونیست ها در منطقه و دامن زدن به سیاست ایران هراسی می کاهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359219
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم